OGP - CONSALTING PARTNERSHIP
Контакты:
Адрес:
ул. Соломенская дом 3, офис 807 г. Киев,
Телефон:
(044) 337-7315,
Электронная почта:
i@ogp.ua
+38(044) 337-7315
+38(050) 418-1589
+38(067) 471-5357

Україна, м. Київ,

вул. Солом`янська,

буд 3, офіс 807

Polska, Kraków,

ul. Kraszewskiego

36/128

Україна, Київ,

Polska, Kraków,

+48 12 881 27 87

Зміни у порядку державної реєстрація прав власності на нерухоме майно 2013-12-27 22:00:00

11 лютого 2014 року вступлять в силу новий Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що затверджені постановою Кабінету міністрів України 17 жовтня 2013 р. № 868 (далі порядок №868) взамін діючого на даний момент Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що затверджені постановою Кабінету міністрів України 22 червня 2011 р. № 703 (далі порядок №703). Які зміни принесе новий порядок простим громадянам, що бажають зареєструвати своє право власності на майно?

Слід також зазначити, що з 1 січня 2014 зменшується строк проведення державної реєстрації права власності з чотирнадцяти робочих днів до п’яти, також, робочих днів, що передбачено пунктом 5 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно» (далі закон).

У новому порядку вноситься ряд змін та доповнень до процедури проведення державної реєстрації права власності, що дещо врегулює даний вид відносин.

В порядку №868 впорядкували реєстрацію прав похідних від права власності (оренда, сервітут, суперфіцій і тд.), відтепер для реєстрації похідних прав не потрібно спочатку перереєстровувати своє майно а тоді права, а відразу проводити реєстрацію похідних прав, що здешевлює реєстрацію на 120 гривень! Найбільш актуальною ця зміна буде для людей, що бажають зареєструвати право оренди на земельні ділянки, що передаються із комунальної власності.

Однією із найбільш вагомих змін є можливість подавання документів для реєстрації через відділення поштового зв’язку шляхом надсилання документів рекомендованим листом, проте такий спосіб подачі заяви буде більш затратним ніж подача її особисто, оскільки порядок №868 передбачає, що для подачі заяви поштою необхідно засвідчити справжність підписів нотаріально, скоріш за все реєстраційні служби вимагатимуть, також, нотаріального посвідчення усіх копій документів, посилаючись на те, що вони повинні завірятись особистим підписом заявника, який в свою чергу відповідно до порядку №868 повинен завірятись нотаріально, а це можуть бути дуже вагомі витрати. Не обійдуть нотаріальне посвідчення і юридичні особи, оскільки пункт 11 нового порядку зробив виключення тільки для органів державної влади чи органів місцевого самоврядування де підпис заявника скріплюється печаткою відповідного органу (посадової особи).

Також у порядку №868 враховано інтереси осіб, що виїхали за кордон на постійне місце проживання і в яких вилучено паспорт громадянина України, оскільки до переліку документів, що посвідчують особу і пред’являються особою при особистій подачі заяви, було додано паспорт громадянина України для виїзду за кордон, проте ця норма стосується лише вище значених осіб, для всіх інших перелік документів не змінився. Часто державні реєстратори відмовляли в реєстрації посилаючись на те, що Паспорт громадянина України для виїзду за кордон є документом, що посвідчує особу за кордоном та під час перетину митного кордону України.

Із вступом у дію порядку №868 збільшиться затратність реєстрації права власності за декількома особами на праві спільної власності. Оскільки порядок №703 не давав чіткого порядку видачі витягів співвласникам, людям часто видавали один витяг на всіх співвласників відразу, або ж пропонували додатково оплатити по 120 гривень за видачу витягу кожному співвласнику окремо. Проте пункт 25 нового порядку визначив, що у випадку реєстрації права за кількома особами то державний реєстратор для кожної з таких осіб оформляє примірник витягу з Державного реєстру прав. Що буде коштувати 120 гривень за кожен такий примірник.

Дуже важливою зміною є те, що з’явиться можливість подачі заяви на реєстрацію іншого речового права одночасно із реєстрацією права власності, оскільки порядок №703 не робив виключення для таких заяв, говорячи, що заяви, щодо одного об’єкта нерухомого майна розглядаються в порядку черговості і строк перебігу для заяви, що була подана пізніше, починає збігати після прийняття рішення по попередній заяві, що подовжувало реєстрацію, наприклад земельної ділянки та оренди на неї до 28 робочих днів. Проте слід зазначити, що для інших випадків порядок черговості зберігся.

Тепер проаналізуємо зміни в переліку документів необхідних для реєстрації речових прав. Так у порядку №868 до переліку документів, що обов’язково подаються із будь-якою заявою додатково подається копія реєстраційного номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків (ідентифікаційний код). Раніше необхідності її подачі не було.

Порядком № 703 було визначено лише три випадки обов’язку подачі заявником технічного паспорта на об’єкт нерухомого майна: у випадку реєстрації права власності на новий, або реконструйований об’єкт нерухомого майна, у випадку реєстрації припинення права власності на об’єкт у зв’язку із його знищенням та у разі реєстрації права власності на незавершений будівництвом об’єкт нерухомого майна. Проте порядок №868 передбачив необхідність подачі технічного паспорта на об’єкт в разі, коли в документах, що підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на такий об’єкт, відсутні відомості про його технічні характеристики.

Із вступом в дію нового порядку № 868 у осіб, що отримали в оренду землі державної або комунальної власності зможуть особисто подавати заяви на реєстрацію права оренди за собою одночасно із заявою про реєстрацію права власності за територіальною громадою або державою, що неабияк спростить життя орендарів земель, оскільки раніше через невизначеність цього питання людям доводилось оббивати пороги чиновників випрошуючи їх піти і зареєструвати за територіальними громадами або державою право власності на землі, що передались в оренду.

Також у новому порядку №868 визначено порядок отримання дублікатів втрачених документів, що видавались органами реєстрації прав до 1 січня 2013 року (свідоцтва БТІ, Державні акти на землю ДЗК та ін.). Для отримання дублікату до Реєстраційної служби необхідно подати завірену в установленому порядку органом, що видавав документ, копію примірника втраченого, пошкодженого чи зіпсованого документа, а також оголошення про втрату документа у регіональних друкованих засобах масової інформації за місцем розташування нерухомого майна, в якому повинні бути зазначені назва документа, його номер і дата видачі, на чиє ім’я виданий, яким органом (крім випадків пошкодження чи зіпсування документа).

Також не менш важливим нововведенням є визначення порядком №868 процесу реєстрації будівель, що утворились в результаті поділу, або виділу з об’єкта нерухомого майна частки. Відтепер реєстрацію права власності на такі об’єкти проводить Реєстраційна служба і для цього особа подає технічні паспорти на новостворені об’єкти нерухомого майна та документ, що підтверджує присвоєння новоствореному об’єкту нерухомого майна окремої адреси.

Так із вступом в дію порядку №868 в осіб, чиє майно перебуває, або перебувало в іпотеці, з’явиться право подавати заяви про припинення іпотеки особисто без залучення іпотекодержателя, що дуже спростить життя таким людям, оскільки банки рідко йшли на зняття іпотеки і люди погасивши кредити місцями, а то і роками не могли зняти заборони зі свого майна, а відтепер це можна буде зробити легко, отримавши лише довідку з банку про погашення кредиту та відвідавши нотаріуса, який відтепер буде проводити припинення іпотеки.

У цій статті проаналізовано лише найбільш значущі зміни для простих людей, що відбудуться 11 лютого 2014 року у зв’язку із вступом в силу нового порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Також відбудеться ряд змін для реєстратора, що не так відучуються простими заявниками. Отже підбиваючи підсумки можна сказати, що новий порядок підкріпить законодавчо практику, що склалась в сфері реєстрації права власності, а також внесе деякі полегшення для людей, що бажають зареєструвати право власності на своє майно.

OGP - CONSULTING PARTNERSHIP
Підписуйтеся і задавайте Ваші питання на нашій сторінці у Facebook
5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00

НАШІ КЛІЄНТИ

  • Антекстрой

    Антекстрой

  • Ассоциация медицинских организаций

    Ассоциация медицинских организаций

  • Бест Линк

    Бест Линк

  • БИХЕЛС

    БИХЕЛС

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

ОТРИМАЙТЕ БЕЗКОШТОВНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ

МИ ЗАВЖДИ НА ЗВЯЗКУ В МЕСЕНДЖЕРАХ

+38 067 469 86 10


ПРОСТО НАЖМІТЬ:


або

ЗАПОВНІТЬ ЗАЯВКУ ТА МИ ПЕРЕДЗВОНИМО ВАМ

Please, enter your name
Please, enter your phone number
Please, enter your message