OGP - CONSALTING PARTNERSHIP
Контакты:
Адрес:
ул. Соломенская дом 3, офис 807 г. Киев,
Телефон:
(044) 337-7315,
Электронная почта:
i@ogp.ua
+38(044) 337-7315
+38(050) 418-1589
+38(067) 471-5357

Україна, м. Київ,

вул. Солом`янська,

буд 3, офіс 807

Polska, Kraków,

ul. Kraszewskiego

36/128

Україна, Київ,

Polska, Kraków,

+48 12 881 27 87

Приватизація садового (дачного) будинку 2013-05-20 23:16:26

Дуже часто люди що отримали у власність земельну ділянку в садовому (дачному) кооперативі, особливо на початку 90-х, зводили на них садові (дачні) будинки, прибудови, господарські споруди та ін. будівлі без усяких на те дозволів чи оформлення відповідної документації. Звісно ж право власності на такі будівлі не оформлене (самочинно збудовані), а коли виникає необхідність продажу, передачі у спадщину чи дарування виникають проблеми. Тому врахувавши інтереси таких людей держава надала можливість оформити право власності на належні їм садові (дачні) будинки. Отож як це зробити спробуємо розібратись у даній статті.

Слід зазначити, що в суспільстві такий процес часто називається приватизацією, проте це неправильне формулювання, оскільки приватизації підлягають об’єкти державної або комунальної власності. Отже першим етапом оформлення права власності є Узаконення самочинно збудованого садового (дачного) будинку.

Тривалий час самочинно збудовані будівлі не підлягали зносу, оскільки забудовник мав право на узаконення таких об’єктів. Як тимчасовий захід власнику об'єкта самочинного будівництва надавалося право прийняти в експлуатацію збудовані без дозволу на виконання будівельних робіт об'єкти. Але скористатися таким правом можна було протягом дуже не тривалого часу — з 25.07.2011 р. до 30.01.2013 р. 

Держархбудінспекція у листі від 08.02.2013 р. №40-16-518 вже звертала увагу на те, що прийняти в експлуатацію самочинно збудовані об'єкти за спрощеною процедурою можливо і після 30.01.2013 р. Тим більше що з 05.01.2013 р. набрав чинності Закон від 20.11.2012 р. №5496-VI, який дозволяє це зробити. Проте 29.04.2013 р. набрав чинності Порядок прийняття в експлуатацію об'єктів будівництва збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт,.

Для узаконення слід враховувати такі моменти:

1. Звіти про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж, складені після 05.01.2013 р., є чинними.

2. Прийнятий порядок стосується таких об'єктів самочинного будівництва:

— індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, збудовані у період з 05.08.92 р. до 12.03.2011 р.;

— збудовані до 12.03.2011 р. громадські будинки I і II категорій складності та будівлі і споруди сільгосппризначення I і II категорій складності.

Прийняття в експлуатацію зазначених об'єктів здійснюється безоплатно територіальними органами Держархбудінспекції України протягом 10 робочих днів з дня подання заяви та реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації.

Для цього власник подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції за місцезнаходженням об'єкта заяву про прийняття в експлуатацію об'єкта до якої додаються:

- два примірники заповненої декларації;

- звіт про проведення технічного обстеження (крім індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, прибудов до них загальною площею до 300 квадратних метрів включно, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них загальною площею до 100 квадратних метрів включно);

- копію документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, на якій розміщено об'єкт (наприклад, державний акт на право власності, договір оренди землі, свідоцтво на право постійного користування земельною ділянкою, свідоцтво на право власності та ін.);

- копію технічного паспорта. 

Слід також уточнити, що власники зазначених об’єктів нерухомого майна, що збудовані до 05 серпня 1992 року, мають ще простіший спосіб узаконення, оскільки документом, що підтверджує готовність до експлуатації таких об’єктів є технічний паспорт, тому необхідно просто виготовити відповідну документацію на будинок, що робиться на даний момент будь-якою ліцензованою на те установою чи фірмою. А після цього можна сміливо звертатись до реєстраційної служби та отримувати омріяне свідоцтво про право власності.

Після отримання декларації у вас буде повний пакет документів для реєстрації права власності на ваш садовий будинок (дачу). Для того щоб здійснити реєстрацію права власності (приватизацію) на дачний або садовий будинок необхідно звернутись в Відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві із заявою встановленою форми та пакетом документів доданих до неї, а саме:

- Документ, що підтверджує право користування земельною ділянкою (Державний акт на право власності на земельну ділянку, договір оренди землі, договір суперфіцію, акт на право постійного користування землею, рішення компетентного органу про передачу земельної ділянки у постійне користування, свідоцтво на право власності на земельну ділянку та витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно (з 2013 року))

- Документ, що підтверджує факт прийняття об’єкту в експлуатацію (декларація про готовність об’єкта до експлуатації  для об’єктів І-ІІІ категорії складності, акт готовності об’єкта до експлуатації та сертифікат відповідності об’єкта будівельним нормам для об’єктів ІV-Vкатегорії складності). 

- Документ, що підтверджує факт присвоєння адресного номера об’єкту нерухомого майна (розпорядження, рішення органу місцевого самоврядування, довідки, виписка, в дачному товаристві це може бути довідка з Садового товариства)

- Довідка з садового товариства про те, що особа є членом товариства та не має боргів по сплаті членських внесків.

- Технічний паспорт.

З вказаного вище виходить, що ліцензія на будівництво не є обов'язковою для будівництва такого типу будівель та їх узаконювання.

Окрім того необхідно подати оригінали зазначених вище документів та їх копії завірені заявником словами: з оригіналом згідно дата підпис ПІБ. А також якщо звертається фізична особа: копії паспорта заявника, співвласників, та ідентифікаційний код. При подачі обов’язково необхідно пред’являти оригінал паспорта та довіреності. 

Також разом із заявою особа повинна подати документи, що підтверджують сплату державного мита, а також документ, що підтверджує внесення плати за витяг з державного реєстру речових прав. Розмір державного мита складає 119 грн. (якщо реєструється спільна часткова власність то ще по 119 грн. за кожне право власності), а плата за витяг становить 120 грн. (Якщо особа бажає кілька витягів, або реєструється спільна часткова власність і співвласники бажають власні витяги, додатково 120 грн. за кожен витяг).

Реєстрація права власності буде проводитись 5 робочих днів з моменту подачі заяви і в результаті реєстрації особа отримує свідоцтво про право власності та витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. 

 

OGP - CONSULTING PARTNERSHIP
Підписуйтеся і задавайте Ваші питання на нашій сторінці у Facebook
5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00

НАШІ КЛІЄНТИ

  • Антекстрой

    Антекстрой

  • Ассоциация медицинских организаций

    Ассоциация медицинских организаций

  • Бест Линк

    Бест Линк

  • БИХЕЛС

    БИХЕЛС

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

ОТРИМАЙТЕ БЕЗКОШТОВНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ

МИ ЗАВЖДИ НА ЗВЯЗКУ В МЕСЕНДЖЕРАХ

+38 067 469 86 10


ПРОСТО НАЖМІТЬ:


або

ЗАПОВНІТЬ ЗАЯВКУ ТА МИ ПЕРЕДЗВОНИМО ВАМ

Please, enter your name
Please, enter your phone number
Please, enter your message