OGP - CONSALTING PARTNERSHIP
Контакты:
Адрес:
ул. Соломенская дом 3, офис 807 г. Киев,
Телефон:
(044) 337-7315,
Электронная почта:
i@ogp.ua

Україна, м. Київ,

вул. Солом`янська,

буд 3, офіс 807

Polska, Kraków,

ul. Kraszewskiego

36/128

Україна, Київ,

Polska, Kraków,

Новий порядок обліку товарів у ФОП 2021-11-24 22:00:00

 

Закон про РРО, а саме пункт 12 статті 3 закріплює, що підприємці, які проводять розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки зобов’язані вести облік товарних запасів та здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

Мінфін затвердив новий Порядок ведення обліку товарних запасів Наказом № 496 від 03.09.2021 року, який набрав чинності 26 листопада 2021 року. Нормативний акт поширює свою дію на суб’єктів підприємництва, які проводять розрахункові операції, а також є:

  • платниками податків на загальній системі оподаткування;
  • платниками єдиного податку і ПДВ;
  • платниками єдиного податку, які здійснюють продаж виробів з дорогоцінних металів, лікарських засобів та технічно складних побутових товарів.

Яким чином потрібно вести облік? Бухгалтерія для ФОП.

Підприємцю необхідно постійно вносити інформацію у Форму обліку про те, що окремий товар надійшов або вибув з наявності на підставі первинних документів. ФОП, яка здійснює діяльність у декількох місцях продажу – веде облік за кожним із таких місць:

  • на підставі документів, які підтверджують отримання товарів;
  • та/або документів на внутрішнє переміщення товарів між ФОП та її окремими місцями продажу.

Важливо! Первинні документи (накладні, митні декларації, фіскальні чеки, акти закупки та ін.) є невід’ємною частиною i обов’язковими додатками до Форми обліку. Окрім того, внесення даних у Форму обліку щодо надходження товарів здійснюється ще до того, як їх реалізують.

До Форми обліку (в паперовій або електронній формі) вносяться такі відомості:

Графа

Відомості

1

порядковий номер рядка

2

дата здійснення запису

3-6

вид, дата, номер (якщо є) первинного документа, найменування постачальника або отримувача, його РНОКПП або відповідний номер у паспорті, якщо він через свої релігійні переконання відмовився від прийняття РНОКПП чи код ЄДРПОУ

7

загальна вартість товару відповідно до документа про надходження товару

8

загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів (крім даних щодо продажу через РРО/ПРРО)

9

примітки

 

Зверніть увагу! Записи у такому документі ведуться в хронологічному порядку надходження/вибуття товарів. Для ФОП, в якої з’явився обов'язок щодо ведення обліку товарних запасів, перший запис має відображати інформацію про залишки товарів, наявних на дату набуття обов'язку щодо ведення такого обліку. Якщо залишки відсутні – запис не вноситься. ФОП самостійно складає i вносить інформацію щодо залишку товарів у такому порядку:

Графа

Відомості, які зазначаються:

1

Цифра «1»

2

Дата внесення запису

3

Опис залишків товару на початок обліку

4

Дата складання

5

Цифра «1»

7

Загальна вартість товарів

 

Вибуттям товарів, відповідно до нового Порядку, вважається:

  • продаж в безготівковій формі, який здійснено без застосування РРО/ПРРО;
  • переміщення між належними одній ФОП місцями торгівлі чи зберігання;
  • знищення або втрата;
  • повернення постачальнику;
  • використання для власних потреб.

Як бути з помилками у Формі обліку?

У графі «Примітки» рядка, у якому необхідно:

Зазначається напис:

Видалити інформацію:

«анульовано»

Виправити інформацію:

«анульовано-виправлено» i № рядка, в якому зазначено виправлену інформацію

«виправлено» i № рядка, інформацію з якого виправлено

 

Скільки зберігати документи?

Первинні документи повинні групуватися y послідовності, в якій вони надійшли до асортименту або були продані, i разом із Формою обліку зберігаються в місцях провадження господарської діяльності до моменту вибуття останньої одиниці зазначеного у документах товару.

Законодавство встановлює також обов’язок підприємця надати органам контролю під час  перевірки документацію в паперовому чи електронному вигляді на підтвердження обліку й походження товарів, які на поточну дату наявні у місці продажу. Крім того, надати таку інформацію повинна або  ФОП, або найманий працівник, наприклад продавець магазину.

 

OGP - LAWYERS & ACCOUNTANTS
Підписуйтеся і задавайте Ваші питання на нашій сторінці у Facebook
5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00

 

Працюємо та разом допомагаємо Перемагати

 

ОТРИМАЙТЕ БЕЗКОШТОВНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ

МИ ЗАВЖДИ НА ЗВЯЗКУ В МЕСЕНДЖЕРАХ

+38 067 469 83 30

 

або

OGP - Lawyers & Accountants