OGP - CONSALTING PARTNERSHIP
Контакты:
Адрес:
ул. Соломенская дом 3, офис 807 г. Киев,
Телефон:
(044) 337-7315,
Электронная почта:
i@ogp.ua

Україна, м. Київ,

вул. Солом`янська,

буд 3, офіс 807

Polska, Kraków,

ul. Kraszewskiego

36/128

Україна, Київ,

Polska, Kraków,

Кому не платити податки під час війни 2023-01-10 00:00:00

 

У зв’язку із веденням бойових дій на території України не всі суб’єкти господарювання можуть вчасно виконувати свої прямі податкові обов’язки:

  • сплата податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджету;
  • подання звітності до контролюючих органів;
  • виконання боргових зобов’язань;
  • реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування  в ЄРПН (у разі якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ).

 

Основними причинами не виконання обов’язків є:

  • бізнес знаходиться під окупацією;
  • знищено обладнання та/або первинні документи підтверджуючі факт господарських операцій.
  • інша форс-мажорна ситуація.

 

 З метою урегулювання питання неможливості виконання платником податків своїх прямих обов’язків на державному рівні було затверджено Наказ Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225.

Даний наказ передбачає наступні критерії неможливості своєчасного виконання податкових обов’язків суб’єктами господарювання.

 

Підстави неможливості виконання обов’язків

Самозайняті особи

Юридичні особи

1.                 Перебування за місцем реєстрації (податковою адресою), якщо з населеному пункті ведуться бойові дії або населений пункт оточений/окупований військами російської федерації.

2.                 Стаціонарне лікування через поранення, перебування у відпустці через хворобу за висновком військово-лікарської комісії.

3.                 Перебування у лавах Збройних сил України (у зв’язку із мобілізацією) або в підрозділах ТРО.

4.                 Належність фізичної особи до державних структур, на які покладено прямий обов’язок із забезпечення національної безпеки, захисту та оборони території України.

5.                 Втрата або псування обладнання, первинних документів через військову агресію рф.

6.                 Неможливість вивезти обладнання, первинні документи внаслідок воєнних дій або їх знаходження на окупованих територіях

7.                 Інші форс-мажорні обставини, які можна  підтвердити документально.

1.Втрата або псування обладнання, первинних документів через військову агресію російської федерації.

2. Неможливість вивезти обладнання, первинні документи внаслідок воєнних дій або їх знаходження на окупованих територіях.

3. Відсутність у суб’єкта господарювання інших посадових осіб, що уповноважені нараховувати і сплачувати платежі до бюджету, вести бухгалтерський облік та подавати звітність до контролюючих органів.

4. Перебування за податковою адресою або місцем знаходження виробничих потужностей, якщо в населеному пункті ведуться бойові дії або населений пункт оточений/окупований військами рф.

5. Інші форс-мажорні обставини, які можна  підтвердити документально.

 

Крім підстав, в Наказі Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 представлені граничні терміни повідомлення про відсутність податкових можливостей. У разі неподання заявки платник податку вважається таким, що може в повній мірі і вчасно виконувати свої зобов’язання.

 

Подача документів про відсутність податкових можливостей

Група платників за податковими можливостями

Терміни подачі

Можливість виконувати податкові зобов’язання відсутня, однак є можливість подати пакет документів.

Пакет документів подається до 30.09.2022р.

Можливість виконувати податкові зобов’язання та подати документи відсутня.

Документи подаються в період, коли у суб’єкта господарської діяльності  є можливість виконувати хоча б один податковий обов’язок, але не пізніше ніж за 60 календарних днів, що наступають із першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення податкових можливостей.

Можливість виконувати податкові зобов’язання була, однак потім стала відсутня.

Пакет документів подається не пізніше ніж за 60 календарних днів, що наступають із першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення податкових можливостей суб’єкта господарювання.

Документи подаються :

·         В електронному вигляді (через ЕКП).

·         В паперовій формі ( відправка поштою із повідомленням про вручення або самостійна подача до контролюючого органу за місцем реєстрації або до іншого сервісного центру контролюючого органу).

Попереднє рішення щодо розгляду документів – не більше 10 календарних днів (відлік починається із дня наступного за днем їх отримання).

Термін розгляду пакету документів – не більше 20 календарних днів (відлік починається із дня наступного за днем їх отримання контролюючим органом).

У разі відновлення діяльності суб’єкт господарювання обов’язково подає до ДПС України повідомлення про відновлення податкових можливостей .

 

Підтвердження відсутності податкових можливостей зараз є актуальним питанням. Відсутність можливостей для виконання своїх зобов’язань і недодача підтверджуючих документів для податківців є підставою для нарахування штрафних санкцій. Із метою уникнення «спірних ситуацій» ДПС України радить із серйозністю підійти до подачі даних документів платниками податків, у яких на разі відсутні податкові можливості.

 

OGP - LAWYERS & ACCOUNTANTS
Підписуйтеся і задавайте Ваші питання на нашій сторінці у Facebook
5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00

 

Працюємо та разом допомагаємо Перемагати

 

ОТРИМАЙТЕ БЕЗКОШТОВНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ

МИ ЗАВЖДИ НА ЗВЯЗКУ В МЕСЕНДЖЕРАХ

+38 067 469 83 30

 

або